Çetin Acar “MÜTEAL” Yağlı Boya Resim Sergisi
12 Mayıs-05 Haziran 2015
Beyoğlu Belediyesi Sanat Galerisi, 12 Mayıs-05 Haziran 2015 tarihleri arasında, Çetin Acar’ın ‘’ MÜTEAL’’ Yağlı Boya Resim sergisine ev sahipliği yapıyor!
Doğum bir sanat mıdır?
-öyleyse yaşamak da…
Tutunabilmek en saklıya!
ve onu saklayabilmek
Renkleri boyamak, elinde, dilinde yürümek karelerin.
Minimalist , bir nirvanada bırakılmış değil,
hatta kuşatılmış da değil, alınmış bir tepede
nefes tutmaktır. Benim ürpertim.
Çetin Acar, Erzincan’ın Çayırlı ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini burada tamamladı. Liseyi Trabzon’da okuyan sanatçı küçük yaştan beri resme olan tutkusunu burada hayata geçirme imkanı buldu. Okul hayatını sürdürürken aynı zamanda özel hocalardan resim eğitimi aldı. İlk sergisini Trabzon’da açıp daha sonra Erzincan’a döndü ve ilk atölyesini de burada açtı. 1990’da İstanbul’a gelen sanatçı halen çalışmalarını Pendik’te, kendi atölyesinde sürdürmekte ve özel resim dersleri vermektedir. Birçok karma sergiye katılmakla birlikte, genellikle kişisel sergiler açmaktadır.
Çağdaş bir çizgide kendine özgü tarzı olan Çetin Acar, kendi deyimiyle realist, empresyonist ve ekspresyonist yıllarını titiz bir birikime taşımıştır.
“Minimalist bir Nirvana’da nefes tutmaktır, benim ürpertim.” diyen ressam, sanata dair düşüncelerini şöyle açıklıyor:
“Sanat, nefes alma biçimidir. Estetiğin yüksek egosuna barışı sokmak, hissiyatı her gün yeni bir dirimle bezemek, varolanın yani sanatın uzanmış eline her dem yeniden yeniden yapışmaktır. Bu eşsiz baş dönmesine, bir ahde vefa kertesinde melekelerin kanması ve elbette büyük bir hissiyatın çalkantısıyla sancısıyla vücut bulacaktır. Aslında sanat, fark etmenin borcudur. Bu borcun imgesi; geniş omuzların, uzun nefeslerin el izlerinde yaşarsa da bu formülasyonu kim neresinden tutarsa tutsun, Elest bezminde kaimdir.
Yeni espaslarla alan genişleten bir anlayışın sürekliliği, nesnelerin yerini dar ederken tuvaldeki doluluğu artıracaktır. Bu da hissiyatın öne çıkması, coşkun bir kesiflik içinde dirimli durması demektir. Rengin inatçı dili ile ve bende öne çıkan – süprematizmin gözünü yummuş haykırışına karşı – bir biçim, rengi de hizaya getiren bir öz biçimin tabu gibi değil de bir hukuk, bir eman, bir sadakat gibi görünmesi, işte benim resmim…
Toplumların yaşantısında insanların ürettikleri, yararlılık açısından bir imgesi olan tüm etkilerin, değerlerin taşınması, yığılması, yansımaları, hikayeleri; özgürlüğü kısıtlayacağı gibi nesnesizliğe yönelmenin ve sanata geniş yer açan hiçliğin nasıl bir tahayyül olduğunu unutturup dolu dolu bir resimden koparacaktır. Pratik tasavvurların terk edilmesiyle dolacak olan tuvalde yaşatılacak hissiyata; asırlar, uzanabilecek bir nefes olacaktır. Onun için ben Fatih’le buluşabildim; Çünkü ‘fetih’ yaşayan bir nefes ve ben onu duydum: “Aşk imiş her ne var alemde” adlı “Fetih” tablom – on yıllık bir çalışmam – bunu soluyor. Bu ateşe bir pervane daha: Mevlana’yı anlatan “Ey renklerin beyi benim renklerime acı” adlı tablom.
“Sanatıma uğranılmalı, mutlak görülmeliyim.”
Sergi salonlarında kaygan bir seviyenin referans şevkine göz yığmak, koleksiyonlarda yer almak, büyük yığılmalarında sanatın isim olmak, farklılığın fark edilmesindeki parlaklığa coşkun bir bedel olmak, spesifik sarhoşluğunda bu erişimin sanata çit olmak, popülizmin olmazsa olmaz el açışıyla umudun yek paresinde kazanma ateşini tutuşturmak, bütün bu tabulara parmak izi okutup göz merceğini ayarlamak, ihanetine sanatın sanatçı olmak; geriye ne kalıyor: müdahale; tuvale, boyaya, şekle, biçime, çağa, insanlara, düşüncelere müdahale. “Keşfin keşfini sımsıkı tutmak ayakta.”
“Bende sanat şirke müdahale ile başlar. Üflenmişse bir nefes melekelere ya uzatır başını öncesine ve sonrasına bezm-i alemin ya bu boşlukta bir yakamoz olur, asılsa da yüksek yerlere sözleri.”
KİŞİSEL SERGİLER
2015 – Beyoğlu Belediyesi Sanat Galerisi, “Müteal” Yağlı Boya Resim Sergisi
2015 – İstanbul Beylerbeyi Sarayı Tünel, “Ref’-i Taayyün” Yağlı Boya Resim Sergisi
2014 – Pendik Mehmet Akif Ersoy Kültür Merkezi,
“Bu Bir U Dönüşü Değildir” Yağlı Boya Resim Sergisi
2013 – Pendik Mehmet Akif Ersoy Kültür Merkezi,
“Mealin İzni” Yağlı Boya Resim Sergisi
2012 – Kadıköy Şirket-i Hayriye Sanat Galerisi,
“İstanbul’da Zaman Hep Yeni 3” Yağlı Boya Resim Sergisi
2011 – Pendik Yunus Emre Kültür Merkezi, “Retrospektif” Yağlı Boya Resim Sergisi
2010 – İstanbul Hilton Oteli, “İstanbul’da Zaman Hep Yeni 2” Yağlı Boya Resim Sergisi
2009 – Pendik Mehmet Akif Ersoy Kültür Merkezi, Yağlı Boya Resim Sergisi
2008 – Pendik Mehmet Akif Ersoy Kültür Merkezi, “Dönüşüm” Yağlı Boya Resim Sergisi
KARMA SERGİLER
2014 – Lütfi Kırdar Kongre ve Kültür Merkezi Sergi Salonu, Yağlı Boya Resim Sergisi
2013 – Pendik Yunus Emre Kültür Merkezi, Yağlı Boya Resim Sergisi
2012 – Pendik Mehmet Akif Ersoy Kültür Merkezi, Atölyeler Yağlı Boya Resim Sergisi
2011 – Kadıköy Şirket-i Hayriye Sanat Galerisi,
“88 Sanatçı 88 Eser” Yağlı Boya Resim Sergisi
2011 – Kadıköy Şirket-i Hayriye Sanat Galerisi, “Dayanışma” Yağlı Boya Resim Sergisi
2010 – Kadıköy Şirket-i Hayriye Sanat Galerisi, “” Yağlı Boya Resim Sergisi
Açılış: 12 Mayıs Salı 2015 Saat:16.00
Yer: Beyoğlu Belediyesi Sanat Galerisi
İstiklal Cad. No:217 Tünel/Beyoğlu
Beykoz Belediyesi tarafından her yıl düzenlenen Mısır Festivali’nde Ayaz Erdoğan ve Ekin Uzunlar sahne alacak. Mısır İkramının yapılacağı festivale davetlisiniz. Tarih:09 Eylül 2023 Saat:19.30 Yer: Beykoz Küçüksu Çayırı
Büyük zafere tanıklık eden eserlerin yer aldığı Çanakkale Zaferi Sergisi 10-11-12 Mart tarihlerinde 12:00 – 20:00 saatleri arasında ÖzdilekPark İstanbul’da!
25 Kasım – 11 Aralık tarihleri arasında Beşiktaş Çağdaş Sanat Galerisi’nde Beşiktaş Belediyesi’nin ev sahipliği yaptığı, birçok farklı şehirden görsel sanatlar öğretmenlerinin sanatsal üretimlerinin sergileneceği “Ben de Varım” sergisine tüm sanatseverleri bekliyoruz. Tarih: 25 Kasım-11 Aralık 2022 Yer: Beşiktaş Çağdaş Sanat Galerisi
Simsiyah bir boşluğun içinde vücut bulan sese, ışığa ve kente! Küratörlüğünü Derya Yücel’in yaptığı Boşlukta Mevcut sergisi, sesin ve ışığın başrol oynadığı bir kentte, bir tür ”mekansız mekan” deneyimi sunuyor. Taksim Sanat’ın kamusal alanı, 13 sanatçının güncel gerçeklikte değişen ve dönüşen iletişim biçimlerine dair ses, ışık ve video üretimlerinden oluşan eserlerine ev sahipliği yapıyor. Boşlukta […]
Romalılar Döneminde İlius Bazilikası’nın olduğu yere yapıldığı için yabancı kaynaklar Bazilika Sarnıcı diyorlar. 532 yılında Bizans İmparatoru l.Jüstinyen tarafından saray’a su sağlamak için yaptırılmış. 80 Milyon metreküp su kapatesine sahip olan sarnıca suyu 25 km uzaklıktaki Belgrat Ormanı’ndan Kemerler ve Tüneller aracılığıyla getirilmiş. Yerebatan Sarnıcı 12 mt Yüksekliğinde 336 Sütun’dan oluşmakta 1500 yıllık bu eser […]